اول از همه، استراتژی محصول شیائومی از اصول ارزش نوآوری پیروی می کند. گوشی های شیائومی برای رفع نیازهای برآورده نشده کاربران آیفون طراحی شده اند. شیائومی به جای پیروی از راهنمای صنعت و افزایش پیشرفتهای فناوری، به انتخابهای آگاهانه ویژگیها ادامه میدهد. یا به عنوان مثال، اولین گوشی Mi برای مشتریان ناراضی اپل در چین طراحی شده است. به دلیل توسعه سریع برنامه های فوق العاده مانند WeChat، مصرف کنندگان چینی از تلفن های هوشمند خود برای چت کردن، رفت و آمد، خرید و پرداخت هزینه همه چیز استفاده می کنند. در نتیجه عمر طولانی باتری کاملاً حیاتی است.
برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام سخت افزار و نرم افزار دوربین برای عکس ها، فیلم ها و پخش زنده ضروری است. در مقایسه با این موارد ضروری، سایر ویژگی ها تزئینات اضافی هستند. دوم، شیائومی محصولات واقعا متمایز را برای هر بخش مصرف کننده ایجاد کرد. در حالی که اپل تلاش میکند جایگاه رده بالای خود را حفظ کند و سامسونگ با دقت در بخشهای مختلف با «کاهش تدریجی» ویژگیها برای عرضه بازارهای پایینرده، بازی میکند، شیائومی راه کمتر «هوشمند» و کمبازده را انتخاب کرد. این شرکت بر اساس نیازهای هر بخش، محصولات مختلفی را با ویژگیهای متفاوتی طراحی کرد. شیائومی همچنین در هر بخش برندهای فرعی ایجاد کرد miو Note برای رده بالا، POCO برای بازارهای متوسط و Redmi برای محصولات پایین. به عنوان مثال، در مقایسه با سامسونگ، گوشیهای ردمی اغلب عملکرد بهتری در ویژگیهای کلیدی مانند عمر باتری، پردازندهها و نمایشگر دارند و در عین حال با قیمت پایینتری به فروش میرسند. سوم، شیائومی همه چیز دیجیتالی در تجارت و سازمان است. شیائومی که تنها 11 سال پیش تأسیس شد، دنیای دیجیتال و نسل دیجیتال را درک می کند. در مقایسه با اپل و سامسونگ، شیائومی متولد دیجیتال بود و برای راه اندازی محصول و کسب و کارش، بوم خالی داشت. اپل گوشی هوشمند را به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل کرده است. اما شیائومی میداند که گوشیهای هوشمند تنها یک ابزار جالب دیگر نیست، بلکه یک برج کنترل مرکزی زندگی ما است. علاوه بر این، شیائومی فعالیت های تجاری خود را بر اساس دیجیتال سازماندهی می کند. در حالی که فروشگاه های پرچمدار مکعب شیشه ای به ایجاد برند اپل کمک کردند، شیائومی برندهای خود را عمدتاً به صورت آنلاین ساخت.
این شرکت به شدت از بازاریابی رسانه های اجتماعی از جمله فروش فلش و رویدادهای طرفداران برای تبلیغ محصولات استفاده می کند. در نتیجه، دیجیتال به شیائومی کمک کرد تا هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شیائومی همچنین یک سازمان کوچک و چابک ایجاد کرد. با حدود 22000 کارمند، تعداد کل کارکنان شیائومی به طور قابل توجهی کمتر از بخش 28000 نفری سامسونگ IM است و بازاریابی جهانی و سایر تیمهای عملکردی مرکزی سامسونگ را کنار بگذاریم. در نهایت، خرید آنلاین قدرت ویژگی های گوشی Mi را برجسته می کند. در طول همه گیری، اکثر مصرف کنندگان در سراسر جهان نیاز به خرید آنلاین و اغلب با بودجه محدود داشتند. بهجای تجربه بینظیر در فروشگاهها که با دقت توسط اپل ساخته شده و جذابیت غیرقابل انکار برند سامسونگ، به خریداران ارزش آنلاین فهرستی از ویژگیها در جدول مقایسه محصول ارائه میشود. از آنجایی که نسبت ارزش به قیمت مطابق با نیازهای مصرف کننده طراحی شده است، شیائومی برنده آشکار آن است. بررسی های درخشان از مشتریان راضی سپس الگوریتم های توصیه را راه اندازی می کند و فروش آنها همچنان در حال افزایش است. باید دید شیائومی تا چه زمانی می تواند جایگاه رهبری جهانی خود را حفظ کند..